Direktlänk till inlägg 27 april 2010

På tredje dygnet lever fortfarande den lille valpen...

Av Bitte - 27 april 2010 08:45

och har tom ökat sin vikt från 85g till 129g.

Tikarna väger idag 330g resp. 270g och den store hanen väger 346g

Lillen använder sina stora syskon som värmekällor när mamma är ute, eller hellre vill sova bredvid korgen. Han kryper in under brorsans stora mage!

Vi har ett problem; Helvis dåliga aptit. Försöker med det mesta och godaste och nyttigaste man kan komma på. Men nu duger bara färsk nötfärs+lite valpfoder i, i små mängder. Mjölken räcker ännu, men snart kräver valparna större mängd och vi hoppas att naturen löser detta med bättre aptit för Helvi.

Kanske har hon inte tid att äta själv, för det är ett bestyr att sköta om sina ungar, särskilt den lille som ska äta så ofta!

 
 
Isabel

Isabel

27 april 2010 11:48

Grattis till de nya små stjärnorna. Jobbig när lilla mamma inte vill äta som hon ska. Har du provat Ann-Maries dietsoppa? Gick en kurs om parning/valpning hos SKK och där rekommenderade de Ann-Maries Hammarlunds dietsoppa till tikar som nyss hade valpat, dels för att den var väldigt skonsam mot magen och för att den var näringsrik. Brukar själv använda mig av den när mina av någon anledning är dåliga i magen och de tycker det är supergott. Först ger jag dem bara av soppan och efter någon dag så lägger jag i lite ris och fisk i samma skål som soppan. Du kan ladda ner en artikel skriven av journalisten Helena Björk ifrån den här adressen http://yana.se/doc%20filer/utfodring.doc så hittar du receptet på sidan 7. Kan ju vara värt att prova.

Lycka till med de små
Isabel & Vikingarna

http://kennelviking.bloggagratis.se

 
Bitte

Bitte

27 april 2010 13:08

Tack för ditt förslag! Det låter vettigt, men frågan är om Helvi tycker det är gott? Jag har provat många av ingredienserna, men inte just blandat så här till en soppa.
Jag ska absolut testa! Snällt av dej!

http://hem.passagen.se/sanningegardens

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bitte - 17 december 2023 15:53


 

Av Bitte - 17 december 2023 15:45

Åsa stannade kvar hos oss för sällskap och ev. fortsatt avel. I Åsa finns många hundar som levt med oss sedan 1998. Här är Åsa med mamma Noomi. ...

Av Bitte - 30 januari 2023 18:42


 

Presentation


Noomi, som liten valp

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards