Alla inlägg den 23 november 2013

Av Bitte - 23 november 2013 17:33

Kajsa och Harry har flyttat hem idag till sina nya familjer!


Jag är så nöjd och tillfreds med valparnas nya hem och tror att det kommer att bli jättebra!

Men så klart är det blandat med saknad, när man levt med valparna dag o natt i 8 veckor!

Fast ändock är det en härlig känsla att uppleva glädjen och förväntan hos de nya valpägarna! :)

  


Detta är Kajsa, som åker med sin nya familj, som innefattar hundkompisen Roa, som ska bli Kajsas förebild.

Roa är en 13 år gammal klok tik, som kan lära Kajsa ett och annat. Hon har också haft en kull valpar.


Harry, som också åkt hem idag, glömde jag att ta kort på familjen. Men han blev hämtad av sin familj med det  kloka och hundvana barnbarnet Liv, som han skulle umgås med i baksätet under sin resa upp till Danderyd.

Jag har fullt förtroende för denna lilla duktiga tjej, som fick Sofia att tro på att främmande barn kan vara jättesnälla!

Även hundvana Unni, som var här och hjälpte till att ta hand om valpar, när mamma vaccinerade mm. har en stor del i att Sofia blivit bättre med att umgås med nya barn.

Mina barnbarn och också hjälpt Sofia att bli tryggare med barn!

Tack ska ni ha!

Våra tre valpar i Praktkullen hade i alla fall inga problem med nya människor. Kul tyckte dom... och Arvid sov som en stock när dom rest!

LYCKA TILL!


Nu sitter lille Arvid och jag och uppdaterar valpbloggen och husse tar bilden!

 


Tack för en fantastiskt spännande valptid denna höst och Tack för ert intresse för mina valpar!

Nu lägger jag ner valpbloggen (ett tag?) Vem vet?



Presentation


Noomi, som liten valp

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards