Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Fyra valpar har fått nya hem. Lycka till!

Av Bitte - 29 mars 2013 19:05

Ossa har flyttat till Ingrid med familj i Tranås, där finns även västgötaspetsarna Kajsa (mamma) och Lia (Sänningegårdens Livia)  och foxterriern Backi.


Olga, som nu kallas för Tindra har flyttat till Kerstin med familj  i Åtvidaberg, västgötaspetsen Mira (Sänningegårdens Maija) blir henne kompis.


Ottilia, som ska kallas för Alva,  har flyttat till Yvonne, Eli och  Rebecka i Linköping.


Ohla, som troligen ska kallas för Svante, har flyttat till Annika och Anders med familj i Vårgårda, där finns också västgötaspetsen Smulan (halvsyster till Ella-Bella).


       


Jag tror att alla fyra kommer att trivas och ha det jättebra hos sina nya familjer!


 
 
Ingen bild

caroline & israel

30 mars 2013 11:21

hej! grattis till alla och lycka till!

 
Ingen bild

Ingrid fodrmatte x 2

30 mars 2013 12:37

Godmorgon!
Rapport från Ossas nya hem hos mamma Kajsa och kompisarna Buckie och Lia.
Kan bara konstatera att Kajsas modersinstinkter är helt intakta. Hon är så gullig med Ossa! Vallar henne på tomten på ett lagom beskyddande sätt. Leker så härligt med henne utanför hagen. Bollen tofsen, plastfiskarna far omkring tillsammans med Kajsa och Ossa, eller en stilla lek där mammas huvud agerar trasdocka..., så gott att se! 'Mattestoltheten' växer - roligt att se denna ljuvliga hund i en ny så väl genomförd uppgift, ytterligare en dimension. Ja, jag vet att jag blir lite pompös med orden..

Ossa då? Trots detta ovan, så är hon just nu verkligen i centrum.

"Jag bärs ut var eller var annan timme i den stora härliga trädgården, här finns det ju också BERG att bestiga. När matte plockar......., så finns det så mycket som jag och mamma kan bita i, grenar som beskärningsmannen har lämnat på backen, som matte, som tur är, ännu inte har städat undan. Får vi hållas blir det nog väldigt skräpigt och fint här!"
.
Ja, Ossa älskar verkligen att vara ute och gör som hon blivit lärd enligt tidigare kort som du skickat Bitte (som hon kissade på). Ca 4 olyckor i hagen hittills, men inte det "andra" Hon är alltid 'sisten' in - så nog kan man tala om gårdshund!
Hon räds varken fan (Buckie - foxterrier) eller trollet (Lia - västgötaspets).
Buckie tar sin roll som styvfar på stort allvar, följde henne i hasorna i början, men nu verkar han ha förstått att hon är "dam för sin hatt".

Hagen är inte det mest populära vistet. Hon kommer dock till ro två-fyra (natt) timmar i taget. När hon är kissäker ligger hon hos mig i sängen någon timme i taget. Avföringen har hittills varit OK och bara utomhus.

Anknytningen till mig - jobbar vi på - jag har en stor konkurrent i form av Kajsa. Dessutom är det lyften (infångandet) in i hagen som hon fattar att jag planerar, men det borde ju kompenseras av att det är lika många lyft ut.... Hon brås på sin fodermatte - jag är i familjen känd under epitetet 'kan själv', så det blev en valp efter mitt sinne, som det verkar nu efter några timmars "frottering". Ja Bitte egentligen har du väl inte tid med en massa löst prat...

Summan är: Ossa verkar vara en underbar, trygg, framåt och mycket söt valp - som redan har invaderat mitt hjärta! TACK snälla för förnyat förtroende!!
GLAD fortsättning på påsken och med hopp om något mindre jobb med bara sex (oj!) i hagen!

Kramar!

från Ingrid

Bitte

30 mars 2013 16:55

Tack Ingrid för din berättelse om Ossa och Kajsa och livet på Fredsgatan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bitte - 17 december 2023 15:53


 

Av Bitte - 17 december 2023 15:45

Åsa stannade kvar hos oss för sällskap och ev. fortsatt avel. I Åsa finns många hundar som levt med oss sedan 1998. Här är Åsa med mamma Noomi. ...

Av Bitte - 30 januari 2023 18:42


 

Presentation


Noomi, som liten valp

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards